30 September 2011

Suar Jing

Suar jin aka seluar jean..g2 eh eja betul??..nak cita pasal anak bujang aku tu, selalu nak pakai seluar jean.nak-nak sekarang ni die dah p sekolah..tiap2 pagi bila nak pakai baju..mama, nak pakai suar jinggg..nak pegi taman menan nak suar jing, nak g pasar malam nak suar jing, sume tempat la die nak pakai suar jing..
tensen jugak aku..yela suar jean die aku beli tak sampai pon 10lai..nak beli banyak2 kan membazir, budak2 ni cepat besar. jadinya aku asek la nk kena kutip basuh pastu pastikan dah jemur n lipat bagai,,kalau tak..memang die mengamuk..
bila aku tanya die nape nak pakai suar jing..Die kata mesti kena pakai..aku kata tak payah la tak basuh lagi, dia kata tak boleh nanti abg haziq(kawan die) tumbuk ali..Dah tu kalau die tumbuk kenapa dengan suar jing nya??die kata orang hebat kena pakai suar jing..kadang2 time die dengan sepupunya gaduh..pastu mase tu die tak pakai suar jing..die nangis, mesti die cakap mama la ni tak bagi pakai suar jing...hahaha aku jugak yang kena.
Bukan tu je, bila tengok citer kt tb, orang jahat yang dikejar polis ke, orang jahat yang tengah pukul orang ke,bab kata lain orang jahat la dalam segala hal mesti pakai suar jin,ade sekali tu, die sakat aku,die cakap..haaa mama duduk sorang2,nanti orang tu ambikkk...aku tanya la, orang mana, die tunjuk tu, die pakai suar jing tu...eeee...takutnya...huhuhu
soo...kesimpulannya, anak aku ni dah terbiasa,terajar terketahu yang orang jahat,orang hebat mesti pakai suar jing..Die akan rasa selamat bila die pakai suar jing..semangat die naik kot..kadang2 heran kan budak2 ni...ape yang kita tak jangka tu die boley cakap..imaginasi tinggi plak tu.
sebab tak sangka la yang die tengok kat seluar, bukan kat baju ke, pistol ke, badan ker..kan...huhuhuhu

ape2 la Ali...mama harap kamu jadi anak yang baik, bukan saja pada mama babah, tapi untuk bangsa agama dan negara....huhu naik semangat patriotik plak haku..hehe

p/s : Ali paggil adik die doktor Alisha,die plak bahasakan diri die Ustaz Ali...huhuhu...syahdu..sejuk hati mak kau nak...jangan jadi jing sudahla Ali yer...hahaha pakai suar jing xpe

4 comments:

.:. Maa .:. said...

uih... bahaya tu bila dh pemikiran gitu. ali dh set kat kepala dia yg sapo2 pkai suar jeans ialah org jht.... huhuhu harus dihapur pemikiran itu..... -.-

kimie said...

hehehe.. pasni bg pakai kain pelekat plak.. :)

aSmiDar said...

maa :xtau la..nk kata die kata org jaht sje pon dok jugak...tp dh slow talk ngan die ckp xsume org jht pkai suar ji..huhu

aSmiDar said...

hehe...boley2...:)