31 December 2011

Ehh..eda, u buat pe sekarang??

Aku : Tak de buat ape, duduk rumah..berkhidmat sepenuhnya untuk suami dan anak2...:)(Senyum)

Orang X : Emm..ehh, tak mintak keje ke??rugi la..u kan ade diploma??

Aku : Mintak, tapi belum ade rezeki lagi..Anak saya perlukan saya sekarang, Die menyusu badan,langsung tak boleh berenggang...:)..(senyum lagi)

Orang X : emmm..orang lain pon ade anak jugak..keje eloooookk jer..

Aku..:emm..dah rezeki mereka..:) (senyum sentiasa)

Orang X : emmm...tu la nak nikal awal sgt..bila dah nikah payah la..nak jaga suami la, nak jaga anak la,Makcik kalau boleh anak makcik, makcik tak nak bagi kawen lagi,biarla die keje dulu..kumpul duit dulu, lepas tu baru la kawen..n bla...bla...bla...bla...bla..dan bla..bla lgi...

Aku : (Sentapp) Emmm..g2..(Masih Tersenyum dengan membara)

------------------------------------------------------------------------

Aku kalau boleh nak cakap macam ni je..haaa...elok la tu macik, nanti anak macik balik umah bawak perut memboyot pastu bagi cucu free kat macik...macik nak macam tu macik??
Tak pon cakap haaa.yela..sebab jodoh ajal maut segala bagai tu kat tangan macik..macik yang tetapkan...macam tu macik???

huuuuhhh sentap siot bila ade yang tak puas hati aku kawen awal..tak ke terpikir dalam kepala hotak mereka yang JODOH aku dah sampai..AKU KAWEN sebab ALLAH dah tetapkan yang aku kawen pada umur 22tahun..

Pastu sibuk nak kaitkan aku tak bekerja sebab aku dah kawen...woooiii macik,pakcik,adik,kakak yang mulut busuk dan berpuaka..
aku tak bekerja sebab memang aku tak de rezeki lagi untuk bekerja.bukan la xde langsung,tapi tak de yang sesuai..dan....dan...dan...Rezeki jugak adalah Ketentuan ALLAH...kan..kan..dan kan??

eeeee.....sentap aku..

pepon malam2 taun baru ni aku malas nak semakkan hotak aku...
Aku maafkan sesape yang tak puas hati tu..huhu..

ke yang bertanya itu bertanya dengan ikhlas??
dan ingin mengambil berat..??
emmmm..watever...
Aku tetap tak soka dengan nada si bertanya...boleh??

ekekeke...
(kepada sesape yang bertanya dengan ikhlas n tak ade maksud tersirat tu...aku mintak mahap...)
Dan ini jawapan untuk mereka yang ikhlas..aku tengah cari keje yang sesuai, buat mase ni belum ade yang betul2 sesuai...
Aku tetap bersyukur..ade hikmah disebalik setiap ape yang berlaku..!! titik.

8 comments:

sop said...

Eda u buat apa skrg? Hehehe
kdg yg bertanya tu ada jer yg x puas hati kan?
Rambut sama itam, hati lain lain. Dlm msy mcm org ada. Kita sabor la ye

aSmiDar said...

hehe..sentap sebab tak puas ht kita kawen awal jer.ekeke

Ayie Abas said...

seorang isteri yang bekorban utk keluarganya pada ayie laa..itulah yg terbaik...bekerja sebenarnya bukanlah suatu kewajipan bagi seseorg isteri.

slmt thn baru asmidar. ^__^

aSmiDar said...

ye..Alhamdulillah..moga Allah terus memberkati saye...:)
Selamat taun baru ayie..:)

.:. Maa .:. said...

xpo la.... dr yg xkawin2 tu????? huhuhuhu.... rezeki lain2.... Alhamdulillah...

Kotak Mancis said...

abaikan cakap2 orang yang xpaham bahasa tu semua... akak aq kawen 21... ok jer... xsah nak dengaq sngat orang ckap...

Kotak Mancis said...

laaaaaaaa... xtukar chatbox lagi ka... kan dah unavailable tu... tukar la guna CBOX pulak.. free je... anyway.. dah folo molo sini... hehheee... salam 1 blogger

aSmiDar said...

haa..kan..kotak mancis..huuhu..tima kasih folo sini..eda dh lame folow sinun..huhu