30 April 2012

Tayam-tayam mama

Bismillahhirahmanirahim....
Alhamdulillah berkesempatan untuk update..
banyak benda nak tulis nak cerita, nak jadikan memori..tapi mesti tak sempat..
bila nampak ruang sikit...bukak je pc..
mesti adeee je..
sikecik menyelit bawah ketiak nak tompang tekan keybod sama..
si abang pon nak mencelah nak tengok itu dan ini..
soo..terpaksa la mama batalkan dulu niat yang suci lagi murni untuk meluahkan segala yang terlekat dalam hati ini..kuikuikuikui

oke..memula sekali nak cita pasal hape ek..

cite pasal si kecik la...
sekarang dah pandai macam-macam..
dah boleh panggil orang2 yang die ase suka nak panggil..suka hati die jer...
xkesah sangat pasal sebutan..haha
die jugak dah boleh...
-Merangkak dengan laju...letak je..toing3...bawah meja,katil,kerusi memang die suke...
-Duduk, dengan keadaan kaki 22 kebelakang..cemane ek..emmmm..macam duduk antara 2sujud..tp kaki dikangkang siket...boley?
-Gigi dah ade 4batang,2atas dan 2bawah...bila die menggigit...meronta2 kau..heheeh
-Dah paham siket2 ape kita cakap..contohnya kita marah ker hape ker..die paham la kan..xde la jenis yang xkesah sangat..walaupon die ni memang jenis yang 'ade aku kesahhhh'...
-Aku tanya sapa namanya Alisha..dah boleh angkattangan tinggi2 sambil ketawa2 megah..pastu bila aku cakap...'pannnndaiiiiii'
die tepukkk tangan..kiut je tengok die tepuk tang yang kecik comey tu..
-Kalau aku pakaikan tudung macam lam gambar ker,scaf ke..die diammmmm jerr...tahan rimas untuk cantik agaknya budak ni..kikiki...
-Alisha ni jenis jinak2 merpati..nampak je macam peramah..senyum2 bila orang tegur....orang tak tegur..die akan tegur....tapi bila hulur je tangan nak ambik die..mintak mahaff..die tak nak hokey....macam lagu tu..boley pandang2, jangan pegang2..bertambah sayang....huhuhuuhu
-Sangat suka mandi.
-Makan?? mak aiii..memang die sangat suka makan........tengokkk je orang makna...terkedek2 la die menyibokkan diri...bila suap die...dengan muka yang macam tak bersalahnya....mengunyah2..hehe..anak2

pastu la ape ek..

-Mulut boley tahan bising jugak..cincau2..macam anak burung bunyi nya...
-sekang dah mula nak berjalan...dah boley panjat2 tangga.
-Pandai tata2,babai2 bila nak pegi mane2..


sekang ni die tengah tido..sebabtu la aku boley update blog neh..
tp dah nampak ura2 die nak bangun tu..jadi aku la yang kena...tata-babai2 dulu...hehe...



2 comments:

BLADE EDGE said...

salam akak..

saya bakal dpt anak yg ke-2 lbn 8 nnt :-)

aSmiDar said...

blade edge nk dapat ank ke2?
Tahniah..wahhhsonok la raya nnt kan..huhu