28 December 2012

katak lenyek dan penyet..



sikecil comel Alisha sekang dah setahun enam bulan..gigi depan dan bawah dah penuh..yang kat belakang2 tu setengah jer....Alisha dah makan macam2 dah sekarang..semua die tibai, gula2 pon dah masuk perut die..susah betul nak tahankan sampai 3tahun baru makan benda tu sume...
Nak buat macamne..pengaruh abgnyala...
Tapi nasib baik la Alisha ni jenis yang suka gosok gg...
jadi risiko kerosakannya pon akan berkuarang la kan..huhu..kalau tak, nasib la jadi macam abg..rongak sebelom usia..hahahaha...
cerita pasal gg ni jugak...
Alisha ni sekarang dalam tempoh menggigit...Nak kata gatal gusi sebab nak tumbuh gg..dah tejojol dah sume gg..
Tak tau la knape,yang jadi mangsa,macam biasa la..Aku okey..haha
bila die menyusu,n dah ujung2 macam dah xnak tu..die gigit sekuat hati...
nak putus la perasaan aku nih...dan aku ape lagi dengan tindakan yang pantas memberikanlah sucubit dua hadiah..
pastu pesan kat die,jangan gigit mama..sakitr mama,pastu die pon ciap janji bagai la..
tunjuk jari cakap no..no..no...xbley gigit mama...

dan bila dah sampai masenye ,gigit lagi...gigit lagi dan  gigit lg..
jadinyer...???

Aku pasrah la...aten nyer mase kecik baya2 Alisha dulipon aku macam tu jugak..huahahaha...
Mak aku la yang cakap..heheh

ohh..citer pasal katak penyet plak..
selipar comel tu la..
baru beli..saje nak tunjuk kikiki...

psss :- cik su Byna keropinya penggila katak ijau...Mesti mengglupur kalau tengok benda ade kaitan ngan katak ijau neh..hehehe..jangan marah ciksu...

No comments: