31 December 2012

Xkanla tegamak cakap macam tu??

Assalamualaikum..
harini dah ari terakhir untuk tahun ni..Tahun 2012..
kat fb,blog n mne2 duk say babai dah kat 2012..
Macam2 kenangan pahit dan manis yang berlaku pada tahun ni..
Aku menangis,ketawa,gembira bahagia....

Ase macam kejap je mase berlalu kan..aleh-aleh dah akhir tahun..
cita pasal tahun ni..macam biasa la banyak berkisar tentang anak2...anak2 adalah keutamaan aku sekarang ni...Hidup aku untuk anak2.....:)
Nak cuit sikit pasal ade satu artis ni...name die tak payah cakap la..ase memang sume orang pon dah tau..kemarin pon kuar dalam Melodi..citernyer macam ni...Bapak die ni sibuk duk cakap die Anak Derhaka...DERHAKA okey!!!!

sebagai ibu bapa,tergamak ke kita nak cakap macam tu kt anak sendirik..
yang dah kita kandungkan 9bln,yang dah kita jg dr kecik,yang dah kita abiskan harta yang ade untuk nak tengok die membesar dengan berjaya..kenape kita buat semua tu???
sebab kita sayang la kan...jadinya bila die buat salah sikit tergamak duk ulang2 cakap anak derhaka33...
Biasanyala kalau anak tu dah macam setan pon,ibu bapa yang sebenar2 ibu bapa ni akan cakap...isshh ANAK BERTUAH,BERTUAH PUNYA BUDAK,EHHH33 COMELNYER PERANGAI dan seangkatan dengannya la kan...takde nyer nak cakap DERHAKA...
sekali ibu bapa cakap anak tu DERHAKA,pintu neraka terbentang luas tunggu anak tu masuk....Nauzubillah...mintak dijauhkanla dari aku dan keturunan ku....

Patutnya kalau dah memang anak tu buat kesalahan yang tak boleh nak dimaafkan pon tak payah la duk cakap sana sini,sedangkan niat dalam hati pon dah kuat kesannya..ni kan pulak sume orang tau...kesian plak kan..hermmmm...

Apepon yang baik tu kita jadikan iktibar,yang tak berapa nak baik kita tapis la..jangan ambik sume..
Harapnya Datangnya tahun baru akan lebih memberi sinar pada kita semua........


SELAMAT TINGGAL 2012
SELAMAT DATANG 2013....
selagi hidup belum berakhir...berdoa dan beramal lah untuk bekalan akhirat...

pssssss:- Sibuk buat persiapan anak laki mama masuk tadika..tahun ke3 kt skull...jangan bosan yer anak..:)
baru dapat adiah anivseri jugak dari en edo..terima kasih sayang...hehehe

3 comments:

eyriqazz said...

Semoga tahun depan lebih bagus dari tahun ini...good luck

diana said...

sebab bukan dia yang beranak,tu pasal senang2 cakap anak derhaka..mesti mak artis tu dah kecik hati sangt kat ayah artis tu..saya pun kalau suami marah anak lebih2 saya yang sentap..heheh

eda said...

Eriqazz...tenkiu...semoga awk jg trs sses

Diana..haaa tu la,die tak branak.tu yg tak tau.haihhh.sentap mak yg branak ni..