26 January 2013

Ali dan keretapitanahmelayu

Assalamualaikum...

Alhamdulillah berkesempatan menjenguk blog hari ni...
sibuk dengan menjait sampai xsempat nak berintenet..tapi tak pe asal sempat berbuat kebaikan dan beribadat kepadaNya...syukur...
tadi bukak fesbuk baca pasal adik siti hajar..sayu hati..serta merta istiqfar dan ingat mati...
Alfatihah untuk arwah..Allah permudahkan segalanya...
Alhamdulillah...
semoga arwah tenang disana...

cita pasal ni lagi..malam jumaat lepas..en edo ke kuala lumpur untuk ambik ven yang baru abahnye beli...beli kat kl..
so..en edo bawakla ali sekali,buat teman sambil bolehla berjalan naik keretapi..
Ali tak penah naik keretapi lagi..kira pestaim la ni..
Alkisahnya nak dijadikan cerita...
pada bari kejadian.
jam 6 petang en edo balik dari keje macam biasa la..
pastu duk landing2 sambil bergurau senda dengan anak2...
tiket ketapi dah beli..
waktu naik adalah 8.15 di kuala krai...
dari rumah ke kuala krai adalah 30 min..kalau jalan lengang
okey..
dah gurau senda bagai tu..aku mandikan anak2 n siap kemas beg sume...
jam dah 7 petang..
sambil tunggu waktu magrib.en edo hadap sekali tengok cita hujung nyawa tv3 tu..
bes pulak citer die aritu..
tengok jam dah 7.45..siap semayang bagai..baca yasin sume..
barru teringat nak kena naik ketapi ..waktu tu dah dekat kol8..

.
.
.
bersambung..ade eje ploks..hu

2 comments:

krole said...

huhuhu tak sabar nak bce sambungannya...adakah beliau tertinggal keta api? adakah beliau terlelap? adakah beliau? argh! penuh tanda tnya hihihi~

Aleeya Atinza Saaid said...

hehehe mst teruja 1st time nak naik tew