03 August 2010

Hari ni..

Hari ni macam malas jer nak update blog..
Tapi macam ade seketul benda yang terpendam kat dalam hati dan sanubari ni...
Macam xlepas je dah kentut-kentut pon..huhuhu..cehhhhh

Xtau nak lepaskan macamne..
orang kata telan mati mak..
diluah nanti mati bapak..
2,2 aku sayang..
tapi nasib baik aku pose arini..
xpayah telan n xpayah nak luah-luah...

eh..eh..eh...kentut xbatal pose kan..ihikkhikkk...

okey sebenarnya ade kegembiraan dalam kesedihan kat sini..

opss...ops...bukan pasal rumah yang dah ade tangga aku ni tau..aku hapy..
non ade kna mngena...
watak suami dan anak2 jarang2 je boleh masuk sini sbb tempat ni aku yang punya....huhu
kejam nya ngko.....hikhikhik
dop...mase ni xdop cita sal tu...so xmasuk sini la..hikhikhik...


Aku just nak cakap tentang hidup..tentang mati..tentang persahabatan..perubahan..
Aku mengaku...aku pon bukan baik sangat..
aku pon pernah buat dosa..buat orang sedih..buat orang kecewe..
ko xpernah???????

cehh..ceh..ceh..dan ceh.. lagi tipu la tu..
uhuks...

Tadi aku jalan-jalan kat alam maya ni tau..
aku jumpa 'kawan'
aku ingat lagi dulu..kita bertiga kawan baik...
baik sangat...pernahla gaduh2 manja..
tapi last2 baik balik..

Orang kata kalu kawan 3 mesti sorang akan kecik hati..
dalam tiga antara kami memang setiap sorang dah rasa sakit hati masing-masing...
bila 3,3 baik..
akan timbul dialong sapa akan kawen dulu..uhuks..

dalam 3,3 aku yang paling kurang cantik..tapi aku paling comel..ahaks..nak jugak..
so...aku espect yg 2orang tu kawen dulu la...
tapi xkan sekarang..
las2 aku yg terlebih gatal..hik..

pastu citer pasal pakaian..
aku cakap kat dorang aku takut..takut kena kejutan budaya macam orang sekeliling...
dulu macam ni...sekarang dah jadi macam tu..
so kitaorang bertiga dah berjanji tau..yang kitorg akn tetap jadi macam kita mase tu..
Sorang cakap teringin nak pakai tudung bulat macam pelajar-pelajar tahfiz tu..
pastu sorang cakap nak pakai purdah...nak belajar kat tahfiz gak..
aku,aku pon nak pakai tudung bulat macam pelajar tahfiz...

tu macam cita-cita la..
dan mintak Allah bukakkan pintu hati kami untuk merealisasikan impian kami tu..

Tapi skang sorang pon xbuat ape yang sume duk impikan hari tu..
terkejut jugak dengan perubahan yang terlalu mendadak..
kejutan budaya benar-benar terjadi..
segala janji dulu dah dilupakan..
mereka bahagia dengan hidup sekarang yang dianggap up tu date..
dulu hanyalah hingusan..

Ya Allah..Kau bukanlah pintu hati kami ya Allah..
Berilah hidayahmu pada kami semua..
Kami lalai ya Allah..
Sedarkanlah kami dalam mimpi yang panjang ni Ya Allah..
Berilah kami peluang Ya Allah..

peluang aku dah kat depan  mata..
tapi aku still jugak susah nak ikut..
InsyaAllah..aku cuba..
bukakan jugak pintu hati kawan2 aku ya Allah..
Aku sayang mereka..

Dan Aku bersyukur sangat-sangat..sorang kawan aku yang dialam nyata ni..
dah bagitau die pon nak berubah..
Alhamdulillah..
Semoga semuanya di permudahkan..
Aku tumpang bahagia...

No comments: