05 August 2010

Kesiann kan..kan..kan...:)

Kita BAHAGIA bila tengok orang BAHAGIA sebenarnya..
Tak ade sorang pon dalam dunia ni xpernah rasa bahagia, xpernah rasa derita..'
Semua orang pernahkan???
Tipulah kalu xpernah...

Dunia ni bulat..
Dan hidup kita pulak macam roda..
Harini kita kat atas..
Esok mugkin kat bawah pulak..
Lusa atas ..
Tulat Bawah balik..

Yang dah lame kat atas tu jangan lupa tengok bawah sebab tu mugkin tempat kita nanti..
Yang kat Bawah pulak janganlah duk doakan orang atas turun..
Doakanlah kita akan sama2 kat atas..
InsyaAllah senang kita naik nanti..
Bila ade yang lame duduk bawah dan geram tengok orang atas lalu mendoakan die cepat2 turun..:(
Semua tu akan jadi terbalik ..
Hukum Karma sedang terjadi..:)

Percayalah..Berprasangka baik la kita sesama makhluk..
hati tak sakit..hidup tak merana..Dunia Gembira.
Malaysia pon harmoni tak ade perang-perang, gaduh-gaduh, cemburu-cemburu..
Tak payah nak tengking-tenking,marah-marah orang sebab mereka kat atas..
Kita tak penat, orang pon xkecian kat kita..dalam hati berkata "Ade aku Kesah?????"

Lagi satu jangan cepat melatah..
Pikir dulu sebelum buat:)

Bila dah buat dulu baru pikir..
kan kecian jadinya..
alololololo...keciannya...

psssstttt : Orang senyum je bila kita BUat g2.....:)
               sebab kecian :(
               sambil cakap ciannye die... xcukup kasih sayang mungkin...

1 comment:

Josh Healy said...

Hi, hope it's OK to contact you here. We would love to include your blog on our giveaway search engine: Giveaway Scout (http://www.giveawayscout.com). Have a look and if interested, use our online form to add your blog (http://www.giveawayscout.com/addblog/ ). thanks, Josh