26 October 2010

omei kan???

Berdua je dengan Ali kat rumah ni...
ohhh yer...eda dah dengan rasmi nya jadi suri rumah sepenuh masa...
setelah berpenat berlelah berfikir...Akhirnya kata putus dah dibuat...EDa berhenti kerja!!
Tak tahan dengan krisis kerja..dengan bos..dengan persekitaran...Puas hati...Kita tak sakit...orang tak meluat...kan...kan...kan...:)

haa...ni nak cerita semalam punya cita...Eda tengah syok2 masak kat dapur..Budak Ali Baik je, Diam jer,tak kacau pon...
dah ciap masak g la tengok kat luar.xde..masuk bilik....ALLLLLiiiiiiiiiiiiiiii...
tau die buat ape???


ni dalam bilik okey...
Die jumpa marker dan die cakap die lukis rumah...

Mama masuk bilik terus die tanya..omei kan???
mama nak marah pon tak sampai hati....cakap la kat die tak boleh lukis cini nanti kotor la rumah kita..bagi kertas...huuhuhu...anak...anak..

ohhh...cadar masa ni baruje tukar..nasib baikla...die tak conteng cadar..
kalau tak abeh la...hahaha..dah la cadar baru..haksss..


pssttt : sejak jadi suri rumah ni...sibuk tu lebih sikit dari biasa...hehe

14 comments:

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

tomey je...idea kanak2 cuba mengilham kan sesuatu...tapi akhirnya mak bapak yang menjerit...

diana said...

oh..conteng 2 dah..
perkembangan yang bagus..
sikit hari lagi boleh belikan buku kaler2 gambo ultraman..
nanti dia lagi suke nak mewarna di buku dari di lantai/dinding..

dinding umah akak lagi dasyat dulu..
kalau sape mai jangan la tanye..
paham2 sendiri sudah..hehhe..

Safinaz Hanum Ahmad Anuar said...

hahaha.. inilah penangan pabila anak2 dapat alat tulis haha

anak saya walaupun ada kertas diberi, dinding, cadar, sofa semua pun kertas..

sabar je

sarah-najwan said...

tu kreatif tu eda...kene asah bakat tu di tempat yg sepatutnya..

BLADE EDGE said...

salam kak..


eh? berenti keje dah ke?? jadi housewife lee...

heheheh...conteng la sana sini...

kalo blh conteng kat blog ni cammane ek rupenyee??? :-DDDDD

Tomato Gurl's Life said...

eda..
ciktom pun setuju dgn keputusan eda ni!!
mmg omei..kreatif..hihi

Hisyam Muhibah said...

kena beli kertas mahjong.. puas hati sikit anak nak menconteng.. er, melukis.. bila dah boleh disiplinkan dia, baru bagi kertas A4..

Ckin Kembaq said...

haha..mmg nakal la..hehe

BIDUD said...

kalaula aku,huhhh....anak buah aku pn aku tibai...hahaha

aSmiDar said...

MamaAqish : ermmm..menjerit jugak ni..dah la lantai....haduhhh



Diana : ek???hehe..mmg macam tu la ganenya setiap rumah ade anak..buku caler bnyak dah ..tapi kecik kot..tak cukup ruang...haha



safinaz : haaa..kan..kertas ade pon lantai dinding totap jadi pojaan hahahaha

aSmiDar said...

sarah :tu la...kna bg die tunjuk bakat kat tempat yg sepatutnya nih..hehe


Blade : setahun dua lagi konfom akak suh die conteng sini plak....ringan sikit kerja..hehe


Cik Tom : tenkiu cik tom...:)

aSmiDar said...

Hisyam : haa...kertas mahjung..besar sikit kan..buku2 ni kecik sangat...haha


Ckin : hahaha...Gen sapa thah...hehe


Bdud : hai dud..lame tak singgah kan..hehenak tibai tak sampai hati laa.....lagpon die taktau die salah..kna bg teguran dulu...huhu

Ogy said...

oohh suda jadi surirumah yaa...harap lepas ni hati lebih tenang....ngeee

aSmiDar said...

Ogy : yup..hati pon tonang...haksss